Jak mierzyć ROI w sklepie internetowym z działań AdWords

ROI – przychód z działań reklamowych w porównaniu do poniesionych przez nas kosztów.

Wzór ROI wygląda następująco:
ROI = (przychody – koszty sprzedanych towarów i usług) / koszty sprzedanych towarów i usług.

Przykład:
Kupujesz produkty A za 10 000 zł, sprzedajesz je za 20 000 zł.
Dzięki reklamie np. AdWords sprzedałeś 6 szt. produktu A, czyli Twój przychód to 20 000 zł x 6 szt. = 120 000 zł.
Koszt reklamy to 20 000 zł

ROI = 120 000 – (60 000 + 20 000) / (60 000 + 20 000)
ROI = 120 000 – 80 000 / 80 000
ROI = 0,5

Jak interpretować ROI?
Chodzi o to żeby wskaźnik ROI był dodatni, najlepiej jak najwyższy.

Co to koszty sprzedanych towarów i usług?
– zakup towarów
– robocizna
– reklama
– czas na wykonanie kreacji oraz ustawienia kampanii
itp.

Leave a Comment

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *